Si lampu suluh.

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH

#Masih adakah peluang untuk aku merasa apa itu peluang kedua?#

Ini cerita pendek untuk aku sampaikan pada si dia yang sentiasa berada dalam ingatan.
Sejujurnya aku rindukan si dia, pemilik si lampu suluh yang kini berada dalam genngaman.

Ini penceritaan ringkas untuk nyatakan pada si dia bahawa aku seperti mahukan dia kembali.
Jika peluang kedua yang aku pinta, adakah si dia beri peluang untuk aku merasa?
Ya, aku tahu, peluang kedua itu seperti membenarkan diri dilukai berulang kali.
Ya Allah, besarnya luka yang telah aku toreh pada hatinya.
Keji! Perangai aku sungguh keji. Sila yang lain jangan pernah mendekati.

Hai si lampu suluh,
Aku si keji mohon diri diampuni.
Ya, aku tahu, kisah manis kita dulu tidak mungkin akan berulang kembali namun cukuplah untuk aku sematkan dalam kotak memori aku bahawa kita sudah ok walau tak sebaik mana.
Tidak mampu rasanya untuk menanggung beratnya bebanan mengenangkan kau yang tidak lagi bersama aku lalui likunya hidup ini.
Penat rasanya untuk aku bunuh segala perasaan sayang aku pada kau yang masih tegar mahu beredar yang akhirnya membanjirkan tempat ini.

Aku kini tidak mampu lagi untuk menjadi bateri yang sentiasa menemani si lampu suluh.
Aku hanya si tali yang mengikat namun sekarang sudah dipotong dan ditinggalkan.
Aku si keji, penoreh si hati minta untuk diampuni kerna aku tahu aku tidak layak untuk menemani lagi.

P/s: Aku sangat perlukan keluarga aku untuk mencari kembali identiti diri.

~okay,i'm off~

No comments:

Post a Comment