Pinjaman Sementara

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH

#Datang dan pergi itu lumrah sampai mati#

Ini catatan ringkas. 
Catatan ringkas untuk aku tujukan pada dia yang pernah menduduki tempat istimewa.

Bermula dengan satu pertanyaan, membuatkan kisah kita berada dalam keadaan yang penuh dengan kecelaruan. Pertanyaan yang sepatutnya tidak aku mulakan dan sekarang, hubungan kita berantakan. 

Satu yang kau perlu tahu teman..
Kau pernah menjadi kessayangan aku.
Kau pernah menjadi yang pertama dalam hidup aku.
Kau tahu? aku pernah mengabaikan apa yang penting dalam hidup aku semata untuk kau.

Aku berusaha untuk berubah dari hari ke hari dengan berpandukan nasihat yang telah kau beri namun sayang kau masih tidak mampu untuk melihat seinci perubahan dalam diri.
Aku berusaha untk mengembalikan kemesraan yang pernah kita kecapi bersama namun sayang itu semua sirna tidak bercahaya.

Ini catatan ringkas untuk aku dedikasikan untuk kau yang pernah menjadi kesayangan.
Sekarang... adakah Yang Maha Esa mahu mengambil semula kau dari hidup aku setelah dia meminjamkan kau pada aku? Jujurnya, aku tidak bersedia. Aku mahu untuk bersama dan tetap bersama namun sayang, aku hanya hamba yang lemah tidak berdaya. 

Maafkan aku. Aku khilaf.

P/s: Sangat sangat memerlukan keluarga di Ipoh sekarang!

~okay, i'm off~

No comments:

Post a Comment