Rindu untuk dia.

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH

## Tidak kira kau ada di mana, rindu ini tetap milikmu. Tiada yang sempurna untukku ,melainkan kau seorang.##

Balik jer rumah, adik bising bertanya. Kak! hari nie kamu masak apa? Riaksi ak? errr, hari nie x masak, x payah makan la eyh? Adik pun mula la buat muka cemberut. Konon nak merajuk la, x nak masak untuk dia. haha, klakar! Ibuayah balik, muka berseri. Kak! kamu dah bersihkan kipas ye, patutlah laju semacam dan ak? hidung tu x boleh kembang lagi ke? heh.
Baru ak tahu mcm mana rasanya menjadi seorang suri rumahtangga walaupun hanya sekadar memasak dan mengemas. Penat! mmg penat tp ak dah faham apa yg ibu ak rasakan selama ini. Dia bukan sahaja seorang wanita yang bekerjaya tetapi seorang ibu dan juga suri rumahtangga. Memang kepenatan tu x payah nk dikatakan la. Umur makin meningkat, dan tenaga makin berkurangan. Penghabisannya, rumah ini perlu juga untuk kelihatan kemas dan melayan kerenah ayah dan adik. Besar betul tanggungjawab seorang ibu. 




Sempurna.
Ak tahu, tiada yang sempurna dalam dunia nie sebab segala kesempurnaan itu milik DIA yang kekal abadi. Namun ada insan yang ak rasakan dia amat sempurna untuk ak. Setia mendengar keluh resah ak. Menjadi nadi semangat dikala ak perlukan seseorang untuk ak teruskan kehidupan yang sememangnya sangat mencabar ini. Tidak pernah tinggalkan ak tidak kira di masa ak senang mahu pun susah. Dia sempurna untuk ak walaupun ada keburukan dan kelemahan. Namun setiap kebaikan dan jasa baiknya telah mengaburi mata ak untuk melihat kekurangan yang dia miliki.Dia insan istimewa. Cukup istimewa untuk ak berpaut untuk selamanya. 


"Kau sempurna bagiku
Tak kurang sesuatu
Kau terima apa adaku" 

(Liyana Jasmay: Cinta Bersatu)




Ak tahu engkau akan selalu ada untuk ak pabila ak perlukan sesorang disisiku. Maaf! kadangkala sikapku seringkali membuatkan engkau resah namun ak percaya engkau masih setia menemaniku untuk setiap langkah yang ak ambil dalam hidup. Besar jasamu, besar juga baktimu. Tak mampu untuk ak membalasnya hanya bisa membuatkan kamu tersenyum dengan melihat kejayaan demi kejayaan yang bakal ak hadiahkan padamu. Ak mahu engkau tahu bahawa engkau punya seorang insan yang boleh dibanggakan. Ak tak mahu kesat air mata sedihmu disaat engkau memandangku tapi ak mengharapkan suatu masa nanti ak bisa mengesat air mata gembiramu dngan melihatku berjaya.

"Kau genggam tanganku
Saat diriku lemah dan terjatuh
Kau bisikkan kata dan hapus semua sesalku

Janganlah kau tinggalkan diriku
Takkan mampu menghadapi semua
Hanya bersamamu ku akan bisa

Kau adalah darahku
Kau adalah jantungku
Kau adalah hidupku
Lengkapi diriku
Oh sayangku, kau begitu
Sempurna... Sempurna...

Kau genggam tanganku
Saat diriku lemah dan terjatuh
Kau bisikkan kata dan hapus semua sesalku"

(Andra& The Backbone: Sempurna)


Dialah ibuku. Insan yang begitu sempurna di mataku. Dialah sumber inspirasiku untuk ak terus melangkah kehadapan. Dialah penguat semngatku dikala ak berendam air mata. Dia segalanya untuk ak, menerima buruk baik ak apa adanya. Ak tahu ak jarang mengungkap kata sayang padanya tp ak sayang padanya. Sangat2! Ak x rasa ak mampu untuk mengharungi segala onak duri kehidupan tanpa dia disisi. Allah, terima kasih kerana mengurniakan ak insan yang istimewa untukku di dunia ini. Berkatilah hidupnya dan sayangilah dirinya seperti mana dia menyayangi ak sewaktu ak kecil sehingga ak meningkat usia seperti ini. Mudahkan segala urusannya. Amin.


~ Ak tahu ibu ak sedang alami saat susah, tp ak x mampu untuk melakukan apa2. Maaf ibu.
~Moga ak mampu untuk menjadi stabah dan sekuat dia.
~ walaupun ak sudah berada disisinya, ak masih merindukannya dan sentiasa merindukan dirinya.


P/s: Ak sekarang nie menjadi penganggur yang terhormat! haha. 
I wish somebody can buy me a rubix cube.

~okay,i'm off~


No comments:

Post a Comment