❤Thursdate ❤

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH

#Bakal Dr.#

Orang kata, kalau meluah dengan menggunakan bahasa sendiri, iaitu bahasa pertuturan harian, mesej yang cuba disampaikan akan dapat diterima dengan baik. Yalah, perkataan datang dari hati, maka ke hati jualah mesej itu sampai bukan?

Meh sini nak bercerita. Eh. Jangan risau. Ini entri ringkas dan pendek dan insyaAllah tak ambil masa lama pun nak baca dan hadam. Kalau terambil masa lama, mohon halalkan lah lebihan masa itu ya. InsyaAllah dapatlah tu pahala walau tak nampak dengan mata kasar kan.

Khamis. Ya khamis. 
Khamis yang entah tiba tiba menjadi satu hari yang sangat indah. Hari yang entah tiba tiba ditunggu setiap minggu. Ya lah, selain daripada pengakhiran minggu belajar yang MasyaAllah agaklah peritnya, ianya juga merupakan hari ehem, ditunggu si hati. Ya. Hati. Hmm, bakal Dr. lagi. Eh.

Tapi tulah. Hati ni kadangkala tingkahnya tak pernah nak sehaluan dengan akal fikiran. Jenuhlah dimarah apa semua, masih juga berdegil. Hasilnya? hati itu masih jua ternanti tibanya hari Khamis. Seronok! Berbunga rasa hati. Ya lah, hati dapat teman katanya. Entah kekal entah tidak. Entah jadi, entahkan tidak. Maklumlah baru lagi.

Makanya, tidak kiralah apa yang jadi pada hari Khamis itu atau siapapun teman si hati itu, tak salah rasanya untuk jadikan hari dan teman itu salah satu penyebab untuk berterusan mengukir senyuman dan merasa gembira kan? Angau? Alah. takkan kena angau baru nak merasa gembira. Jangan risau, tak siapa pun nak melarang. Kebahagian itu kita yang cipta dan gembira itu kita yang rasa. Akhir sekali, jomlah tunggu Khamis yang menggembirakan si hati tu. hiks!


~okay, im off~

No comments:

Post a Comment