-Hidup itu indah-

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH

##Jika sebuah perkahwinan itu boleh diibaratkan seperti berada di atas sebuah bot, hidup itu boleh disamakan dengan si pemain dan layang-layangnya.##

Si dia perlu teroskan kehidupan! dier dah nampak jalan untuk mencapai impiannya. Si dia tahu, untuk mencapai 1 drpd 3 hajat yg diidamkan perlukan pengorbanan yang besar usaha yang berlipat ganda. Jadi, si dia perlu teroskan perjuangan nie tanpa menoleh ke belakang.

X lama lagi, perjalanan i akan mengorak lebih jaoh lagi. best2... well2, bla difikirkan balik kan .. xpayah nk ikut orang sangat la kan.... Dulu ak macam nk ikut apa yang org tu ada.. sbbnyer? ak macam x yakin dengan kebolehan yang ak ada.. Ak sering bandingkan diriku dengan org lain sampaikan ak sendiri dah xnampak apa kelebihan yang ada pada diriku. Lepas nie, insyaALLAH, ak pertahankan identiti yang ak ada.ak mungkin xda kelebihan yang org lain ada tp kalau semua orang mempunyai kelebihan yang sama, hidup tuh x menarik kan? sbbnyer kita asyik tgok kelebihan yang sama berulang kali.


Ouh yer ... penah dulu rasa sakit pendam rasa tp x pe la, skrg nie dah ok n great! sbbnyer "sometimes pain can be cured by times,but times not the only one to cure the pain, live well, live hell, u choose(= " Jangan PENDAM sgt la apa yang dirasa tu, tp try untuk buat something yang boleh buat kamu lpa akan rasa itu.. byk caranya, anataranya zikir,puasa, n solat! apa pun .. layan eyh lgu nie..






tapikan ... andai kamu xdapat apa yang kamu nk kan... jangan la sedih.. mungkin itu bukan yang terbaik untuk kita kan ... doa lah smoga kita mendapat yang terbaik atau mahukn yang lebih baik . ingat!! ALLAH akn sentiasa mengkabulkan doa hambanya.. sbb tuh la dikatakan addua' sillahul mukminin. iaitu doa itu senjata orang mukmin. tp org sering tertanya knp kita doa byk2 kali tp still xdpt apa yg kita nk? sbbnyer ada 3..
yg pertamanya, mungkin apa yang kita hajatkan itu akan mengundang bahaya untuk kita, so, Dia nk avoid la hidup kita dari dapat perkara yang mugkin memudaratkan tu kan? yg kedua, perkara yang dihajatkan itu mungkin tidak cukup bagos untuk kita. DIA nk bg sesuatu yang lebih baik dari apa yg kita hajatkan. so baik sangka la eyh .. lastly, apa yang dihajatkan tu, ditangguh, bkn x bg langsung ok!! Dier nk tgok, sejauh mana iman dan kesabaran kamu.... Dia sayang kamu, sbb tu dia tangguh, nk tgok sabar kamu tahap mana,lpas tu DIA bagi la apa yang dihajatkan,ntah2 terlebih dri apa yg dihajatkan.so, sabar kayh ... xperlu la nk patah hati ker, PATAH SERIBU ke..






Lastly!! sblom buat satu2 keputusan, fikirlah dulu ... jangan pakai perasaan semata.. jangan ikut hati.. pepatah pun ada cakap, ikut hati binasa kan .. tp ada org ikutlah kata hati sbb itu adalah perkara yang suci dan luhur.. Xsalah..cmenyer, kita kne la ikut step by step supaya apa yang kita nk buat tu x mendatangkan kesan lain pada masa yg akan datang yg mgkn akan merosakkn masa depan kita kan? so fikirlah dgn baik, tnye org yg lebih arif, minta petunjuk dari DIA...DIA suka org merayu mengharapkan bantuan dariNYA... nie tidak.. teros jer buat keputusan melulu, last2 BERIBU SESALAN sepanjang hidup, parah tu!



~ Apa pun, semua yang kita nk buat, ada guidelines yg tersendiri.. jamgan pakai taram jer! punah hidup tu.~
~ Ingat satu jer n ini adalah perkara yang akanku pegang sampai bila.. jangan pernah bandingakn dirimu dengan orang lain, sebabnye, kamu hanya akan dapat melihat kekurangan dirimu berbanding dengan kelebihan yang kamu ada. ~
~ Semua org dalam dunia nie sama jer pada pandanganNYA.. xda bezanya kita nie, xkira la u cntik or x, kaya or miskin yang penting ketaqwaan kita terhadapNYA. itu yang DIA pandang. nt, bila kita meninggal, kita semua akn dikafankan dengan kain putih kan? ~

P/s : Bersyukurlah dengan apa yang kamu ada.. Manusia itu ada kelebihan dan kekurangan yang tersndiri, sebab tu manusia itu unik! 

~okay,i'm off~


No comments:

Post a Comment